Saturday, January 28, 2012

AURAT

Assalamu'alaikum !
hehehe.
hari ini saye cube untuk mempraktikkan cara penulisan
seperti yang dicadangkan oleh adik saya.
okeyh,
abaikan yang tadi tu.
kite masuk topik yg hendak diceritakan.
aurat,
emm, sebagai bakal suami,
seorang lelaki mesti mahukan bakal isterinya menutup aurat.
bukan saja untuk mengelakkan dirinya dari menanggung dosa,
tetapi untuk mengelakkan bakal isterinya menanggung dosa,
Alhamdulillah kalau para lelaki berfikiran sebegini :)
memang begitu pun yg telah disyariatkan.
daripada ulasan diatas,
akan ada beberapa idea dari fikiran manusia yg sentiasa berlainan antara satu sama lain.
tapi,
bagi saya,
saya hanya mengambil yang positif sahaja,
dan melakukan seikhlas hati.
mereka memberi pandangan,
kita yang memikirkan,
dan memupukkan nilai-nilai tersebut dalam diri kita.
apa yangdinasihatkan oleh mereka pada diri kita,
untuk kebaikan kita juga.
tapi, untuk pengetahuan para lelaki,
kebanyakan perempuan sememangnya tidak suka didesak,
termasuklah saya.
hehehe.
jadi ianya memerlukan jangka masa yang agak lama sedikit.
memang,
masa bukan alasan !
sebab ajal boleh menjemput bila2 masa sahaja.
saya setuju 100% !
ayat "saya nak ianya ikhlas, baru saya berubah"
ya, ayat itu juga tidak relevan !
sebab ajal menjemput tidak kira masa.
andaikata kita tidak sempat menutup aurat ketika ajal sampai,
bolehkah kita menyatakan sebab-sebab diatas tersebut?
tugas untuk mencabut nyawa tetap dijalankan seperti biasa.
tapi,
untuk diri saya,
saya fokus kepada memantapkan akidah diri dari sudut amalan.
InsyaAllah...


p/s : doakan saya :) untuk bakal suami, saya akan cuba menjadi yang terbaik buat anda :) InsyaAllah !

No comments:

lalalaa :)