Saturday, March 17, 2012

TADI

Assalamu'alaikum !
hari ni nak cerita pasal hari ni..
pagi tadi pegi ke pasir putih..
berhenti sebentar di traffic light bewarna merah..
bosan..
toleh kiri muke adik..
lagi sekali, bosannn..
toleh kanan, kemuncup di tepi jalan..
bosan..
kereta lalu, kemuncup bergoyang-goyang..
wahhhh..
rasa macam terlihat satu tarian..
indah sekali..
walaupun sebelum ni benci gile kemuncup,
duk melekat2 kat baju sekolah..
menggatalkan betis-betis ku ini !
tapi hari ni saya sudah jatuh hati..
wahahaa..
gerakan mereka selari..
apabila kereta lalu..
kemuncup pun bergoyang-goyang..
tenang seketika..
petang,
tolong ayah..
hemm..
bila direnung-renungkan kembali..
saya lihat kerja yang saya lakukan agak berkualiti..
bukan memuji,
tetapi diakui..
dah beberapa tempat saya bekerja,
semuanya memberikan komen yang positif !
Alhamdulillah..
dan pada pendapat saya,
dalam pekerjaan ni,
walau sesusah mana pun,
walau sebosan mana pun,
jika kita bekerja dengan bersungguh-sungguh..
dengan seikhlas hati..
InsyaAllah..
hasilnya amat memuaskan..
hati kita puas, hati majikan juga puas..
majikan untung, kita pun untung..
kan?
tu je laa cerita yang ingin dikongsikan..
sekian, wasalam..

No comments:

lalalaa :)