Friday, February 17, 2012

KECHING2 $$$

Assalamu'alaikum !
hari ni nak kongsi satu cerita !
cerita yang tajuknya,
paling diminati ramai....!
tak caye??
tajuknye DUIT aka MONEY
saye betul2 tak faham !
memang duit keperluan,
tapi perlu ke menghambakan diri pada duit tu??
itu tak boleh buat,
ini tak boleh buat,
sebab??
tak cukup duit...
pastu,
duk sibuk2 gali kat mane2 yang boleh gali,
smata2 nak dapatkan duit,
dah gali dalam2,
duit dapat SIKIT,
pastu tarik orang kat sekeliling,
campak dalam lubang yang gali,
si penggali untung,
yang berada didalam rugi,
modal yang diberi belum tentu dapat pulangan,
kalau dapat,
CELAH GIGI.
kalau dapat?
kalau dapat banyak?
hasil duk kau tarik orang suh masuk,
dah tahu keburukan benda tu,
kau still tak nak rugi,
kau tipu,
AYATNYE??
wehhh, serius mende ni bagusssss !
tak cube tak tahuu..
tu laa ayatnye !
tak berkat la wehhh rezeki !
serius saye cakap,
takde benda yang senang dalam dunia.
nak berjaya,
dapat duit banyak2,
kene bersusah2,
takde yang senang..
saya dah tengok senang susah parent carik rezeki,
memang susah gile !
mungkin anda2 tengok saye sekarang,
anda2 akan cakap,
alahhh, kau mane pernah rase !
kau rase tu tak teruk..
kau rasa sikit je, sebesar kuman..
hello !!!!
saya pernah rasa !
saya ada pengalaman !
bukan stakat pengalaman parent,
pengalaman diri sendiri pun pernah..
dengan pengalaman2 tu,
saya merancang,
membayangkan apa bakal saya lalui,
so, tak perlu la pertikaikan,
saya tak pernah rasa susah,
saya tak tahu apa yang terjadi di dunia realiti,
saya tak pernah itu,
tak pernah ini...
dannnn sebagainyaa..
saya pernah,
tapi saya rasa saya tak perlu nak menghebah2kan..
nanti orang kata macam2..
dan sebab saya tahu duit tu bukan senang nak datang,
so, saya rasa saya perlu merancang,
dan tak perlu nak salurkan,
ketempat yang saya rasa tak patut.
dan saya harap,
orang2 kar luar tu,
tak perlu nak memaksa orang2 memberi duit pada anda,
untuk anda mendapat keuntungan dengan cara mudah,
ingat,
mudah dapat, mudah jugak hilangnya !
mencari harta dunia memang perlu,
tetapi ala kadar sudah laa..
nak berlebih2an boleh,
tapi nawaitu kena la jaga..
okeyh !
wasalam

No comments:

lalalaa :)