Saturday, February 11, 2012

MENTOR MENTEE

Assalamu'alaikum !
pada tarikh semalam selepas saye pos benda ni,
saya dan beberapa orang rakan telah menjerumuskan diri,
kedalam aktiviti seperti yang dicatitkan diatas.
mentor mentee??
ape tu?
rancangan mentor ke??
ape ke pulak menteee2 tu?
saye pun tak tahu.
sama2lah kita bukak kamus selepas membaca post ini ye.
hehehe.
berbalik semula selepas terlajak
emm, pada pandangan saya,
aktiviti tu memang best !
tapi...
akan tetapi,
masanye kurang sesuai.
pagi tu memang la best..
sejuk je..
sedingin lavenda 
[chewahhhh...! hahaa]
tapi tengah hari membuta2 tu laa yang tak syokkk nye !
wat kat padang lak tu.
macam la deme tak tahu yang bumi ni sedang menghadapi masalah pemanasan global !
[saya seorang manusia yang prihatin! kan? hehe]
dorang lak wat aktiviti sukaneka lak kat tengah2 padang yang menghijau tu !
aktiviti sukaneka pertama tu ok gak laa..
tiada masalah yang berlaku..
tapi sukaneka yang kedua tuu,
problem sikit.
dorang suh masukkan air kedalam belon,
dan nak sebesar dua tapak tangan !
saya jadi tukang masuk air kedalam belon..
[anda boleh mencuba dirumah, selamat mencuba!]
mulaa2, isikan air kedalam botol,
mulut belon tu cantumkan dengan mulut botol,
tebalikkan botol tu,
pastu picit badan botol tu,
pastu cabut mulut belon dari mulut botol,
lepas tu kita tiup belon tu sampai sebesar dua tapak tangan.
[actually, buh air tu juz nak bagi senang belon tersebut dicampak2.]
tapi ape yang terjadi pada saya??
saya baru nak tiup belon tu,
bila letak je kt mulut,
air dari belon masuk dalam mulut !
eyekkkkk !
dah laa air tu recycle dari aktiviti pertama !
wwwaaarrrrgggghhhh !
meludah2 saya ketika itu,
tp meludahkan air je laa, bukan air liur !
belon kedua pulak,
dah isi air,
fuh, banyak jugak air dalam belon.
baru nak tiup, air belon memancut keluar,
abeh 2 orang sebelah saya basah !
hahahaa..
sory la dikk, akak tak sengaja !
belon ketiga,
cantikkk...
belon keempat,
mulut terkoyak !
belon kelima,
bocorrrr le pulakkkk !
tapi saye buh jugak air dan pas pada kawan !
semangat kesukanan le katekan !
tapi lepas habis aktiviti tu,
mate saye pedih !
sakit gile !
saya rasa tu effect dari belon tu,
cube kome try buh air sikit dlm belon,
dan keluarkan balik air tu,
air tu akan jadi warna putih sikit..
dan bende tu laa yang menyakitkan mata saya !
kat pipi pedih2 dek terik matahari yang memancar
dengan sinaran UVnya,
dengan ketiadaan krim muka akibat aktiviti air,
pehhhhh..
tapi saya amat berpuas hati !
kerana group kami,
iaitu DAT3,
memenangi 2 hadiah !
dan kedua2 hadiah itu,
kami dapat tempat ketiga...
huhuhuhuu..
kesimpulannya
sape2 yang beradang nak buat aktiviti sukaneka,
harap anda pilih aktiviti yang bersesuaian dengan waktu ye..
ok, wasalam !

No comments:

lalalaa :)