Saturday, August 4, 2012

PERJALANAN

Assalamu'alaikum..
terasa penat di hati.
begitu juga badan.
dek perjalanan yg jauh.
dengan berbekalkan kereta sahaja.
sahaja?? memang tak reti bersyukur betoy !!!
perjalanan ku dari rumah ke tempat kerja,
mengambil masa nye pun sejam je pun.
lame gak laa.
kalau laa aku ni kaya,
aku nak beli jet,
emm, jet mahal sangat.
ade driver pun dah cukup bertuah aku rasa !
hahahahahaa..
bajet anak manager betul aku ni..
hahahahahaa.
tetibe tengah drive,
terfikir doraemon.
serius aku rase nak je culik dari nobita !
tu pun kalo wujud laa.
aku nak gune mesin masa die.
pintu yang boleh pergi kemana saja tuu.
paling kuman dibelah2 pun,
bagi aku pinjam topi helikopter an an an,
 pun jadi laaa.
agar aku tak tersangkut di kesesakan jalan raya.
haaa !
cakap pasal kesesakan jalan raya nie,
aku ingin meluahkan rasa yang terpendam ini,
korang tau tak traffic light kat st18 tu?
haaa, yang dari tesco nak ke batu gajah tu,
aku sesungguhnya merasa tidak keadilan wujud diantara traffic2 light tersebut,
traffic light jalan aku tu hijaunye kejap sangat !
3 kali berhenti baru aku boleh lepas !
boleh bayangkan tak,
aku terpaksa melalui perjalanan jauh tak ku rasa kerna hati ku membara sama,
dah laa sejam,
sangkut pulak 3 kali kat tempat yang sama.
stress u know.
then, nasib baik aku fikir ni bulan puasa.
ku sabarkan diri ku.
kalo tak??
aku sabarkan jugak leee..
takkan nak sodok orang depan lak kan..
kesimpulannye,
sabarkan diri andaa..

wasalam

No comments:

lalalaa :)