Friday, October 5, 2012

LAGU YANG NEGATIF !

Otw pergi kerja,
sejam perjalanan tu,
radio je laa peneman aku..
macam2 lagu yang aku dah dengar kat radio tuu..
tapi ade 1 lagu ni yang aku cukup tak berkenan !
tajuknye 'sayang',
dengan tajuk punye le sweet muettt !
sekali dah dengar liriknye,
berbulu telinge aku !
hahahahaa !
'please, jangan bayangkan !'
bagi yang tak dapat tangkap lagi lagu yang aku maksudkan tuu..
mehh aku explain panjang dan lebor..
dalam lirik lagu tu,
lelaki tu mintak putus..
pehhh..
sesedap rasa je kan?
ingat hati perempuan ni mainan ke hape??
time nak mintak putus boleh pulak ber'sayang2'..
kalau aku laa..
lelaki mintak putus dengan cara camtu,
memang aku pangggg kan aje !
dan bagi pendapat aku,
nak buat lagu yang macam tu boleh..
tapi lagi bagus kalau penghujungnye ade nilai2 positif..
yang boleh memanipulasikan balik nilai2 negatif tuu..
tapi lagi bagus kalau lagu yang ade unsur2 negatif seperti lagu yang aku cakapkan tu tak wujud langsung !
dengan adanya lagu2 tersebut,
ianya dengan mudah mempengaruhi minda2 remaja..
almaklum laa..
remaja2 zaman sekarang ni kan suke dengar lagu kan..
lagu2 tu boleh menyentuh emosi seseorang..
contoh laa,
tengah sedih, dengar lagu sedih, makin bertambah sedih !
tengah gaduh, dengar lagu putus2, akan mendorong ke arah tersebut !
so, lepas ni kalau mereka2 nak memutuskan hubungan,
nyanyi je lagu tuu,
tak pun tuju2 lagu ke..
senang je kan?
kalau macam tu semakin banyak laa kes cerai berai antara pasangan kekasih/tunang/suami isteri..
dengan adenye lagu tersebut,
semakin hilang rasa bersyukur dan kasih sayang..
maybe ade yang tak setuju,
well, ini hanya pandangan beb..
chill lahhh..

p/s : suke lagu siti (duet) yang terbaru nie ! :D

No comments:

lalalaa :)