Tuesday, April 3, 2012

CORETAN HIDUP MANUSIA

Assalamualaikum !
hari ni agak emosi..
tak tau laa apa pasal..
masalah hormon ke, bulan merah ke..
sememangnye tak tahu..
hari ni agak moody..
tapi secara fizikal berjaya ditutup..
tapi dalaman?
sememangnye memang memang laa kan..
anda sendiri faham laa kan..
luaran orang akan nampak saya bahagia..
yeaaa, gembira2.. lompat2 sini sana hooreyyy gembiraa2..
tapi dalam hati? sayu hati.. sayu sekali.. waaa.. ni nak karok nie !
sebagai manusia, manusia yang paling bahagia dalam dunia ni pun,
mesti ade kesedihannye juga..
termasuklaaa... tuding cermin ! haaaa.. die tu !
saya !
kadang2 terasa penat..
wwwoooaaarrrrggghhhh ! nak give up !
tetibe teringat kisah lima hari.. kira2 jari sendiri.. hurmmm... cukup 5 jari..
dan tetibe teringat lagu "today my life begin" betul ke ejanye pun? biaq pi laa.. sayuuu..
dan tetiba teringat akan diri sendiri !
dan mulaa le tulis entry ni..
nak mengingatkan betapa dirimu begitu berharga !
jadi, kalau rasa macam down gile..
"waaaa.. kenapa jalan hidup aku mcm ni??"
"kenapa dalam banyak2 manusia, aku yang kene lalui??"
"kenape orang buat aku macam nie??"
nangeh sane nangeh sini..
meraung sane meraung sini..
terjerit terlolong mengalahkan cik ponti anak..
buat ape semua tu??
menghuduhkan muka..
menambahkan kedutan dimuka..
mempercepatkan proses penuaan !
ambek semua dugaan tu ! semat dalam hati !
positifkan ia !
jadikan ia satu tanjakan dalam diri !
buktikan, betapa berharganya nilai harga diri kita ni..
baru lahhh best !
hidup ni singkat je..
nak kate kita kene enjoy..
enjoy yang berpada2 laa kan..
isikan hari2 kita dengan bibit2 ceria..
walaupun jauh disudut hati,
darah tak henti2..
abaikan je !
kalau nak difikirkan hati yang sakit tu je..
memang tak bergerak laa kan !
yeee,.,
begitulah ceritanya..
ok?
fuhhh..
penat dan puas sekali ye saya..
sekian, terima kasih..

No comments:

lalalaa :)