Sunday, April 29, 2012

BILA PERLU JE !

Assalamu'alaikum !
hari ni nak melakukan sesi meluahkan perasaan..
tentang sikap manusia..
bila perlu, datang..
minta tolong itu ini..
terutama time exam lahh kan..
bukan tak nak tolong..
tapi disaat saya memerlukan pertolongan..
mereka semua tak menghulurkan bantuan..
bukan nak minta balasan..
tapi dimana sifat mahmudah mereka menghilang??
kita punya laa beria tolong mereka..
lepas dah tolong..
kita tengah susah..
buat2 tak nampak..
buat2 tak kenal..
macam2 alasan diberi..
sedangkan saya boleh bagi beribu alasan lebih dari mereka beri..
bukan tu je..
dah tolong,
ade je yang tak kena..
kalau tak tolong..
memang lagi2 laa mereka cakap sana sini..
tapi niat di hati malas nak fikir..
Allah tahu apa yang kita buat..
time exam nak dekat..
minta tolong..
tak kesahhh..
saya sudi mencurahkan ilmu..
tapi kene fikir juga..
saya juga seorang pelajar..
saya juga memerlukan masa untuk belajar juga..
tapi masalahnya..
bila ditolak..
dikatanya kedekut ilmu..
fikirlahh k..
anda datang ke kelas selama ni untuk apa??
bersembang??
bila sampai exam,
baru terhegeh2 nak belajar?
macam tu?
yang paling sakit hati..
ade sesetangah orang yang duduk dihadapan,
bukannya nak fokus..
tapi ada 6 7 orang yang fokus.. 
itu saya akui.. :)
belajar rajin2 ye..
fokus dalam kelas..
ambil peluang sebanyak mungkin bila dah duduk dihadapan..
ok sambung balik..
dah duduk depan pun still tanya saya,
yang duduk dibelakang nie..
lain kali biar saya yang duduk dihadapan..
lepas habis kelas,
tanya laa banyak2..
biar saya huraikan..
geram tau x,
geram..
nampak x? mereka duduk depan tapi,
still tanya saya yang duduk dibelakang..
abeh tu deme wat ape kat depan tu??
melangut??
nak ditekankan lagi..
sewaktu minggu study..
nak minta tolong ajar boleh..
tapi tanyalah keadaan saya dulu..
kebanyakannya saya tidak mempunyai masa untuk mengajar..
jadi,
jika saya bagi alternatif..
mana2 soalan yang tidak tahu..
bolehh laa mesej2 saya..
InsyaAllah saya balas..
gunakan lah alternatif tersebut..
ni tak..
nak jugak datang..
kalau anda datang..
bila pula masa untuk saya mengulangkaji topik2 yang lain..
renung2kan lahh k..
diulangi lagi sekali..
ade soalan2..
mesej je..
saya akan balas..
diyakini..
cuma lambat atau cepat ja..
yang pasti, 
saya akan balas sebelum tibanya hari exam..
hehehehee..
itu je..
kepada yang memahami situasi diri..
terima kasih bebanyak..
anda mesej and call tu pun..
membuatkan saya refresh semula otak ni..
hehehee..
tocehhhhh..
dan selamat maju jaya !
:)


p/s.. ade soalan tentang post ini.. mesej juga ye.. huhuhu

No comments:

lalalaa :)