Thursday, April 19, 2012

KARMA

Assalamu'alaikum..
hari ni nak cakap pasal "karma"..
sape tak mau dengar..
klik pangkah kat atas sebelah kanan anda..
okeyh !
ape itu karma?
kurma? kamar?
no no no..
pergi laa search kat ggogle ye untuk maksud yang lebih mendalam..
okeyh !
dalam kehidupan kita ni ada karma..
serius !
cuma kita je tak sedar..
contohnye :
aku pokpekpokpek2..
die ni selalu macam ni macam tu macam nun macam sana sini semuam lahhhh !!!
tapi bila diimbas balik..
masa kecik2..
hingusan2 tuu..
masa sekolah rendah..
masa sekolah menengah..
rupa2nya aku penah buat orang..
hahahahaaa..
begitulah ceritanya..
dulu saye ni nakal orangnye.. huhuhu..
tapi ade jugak sesetengah orang yang tak buat orang tapi die kene..
tak pe..
jangan risau..
mungkin itu dugaan Allah bagi..
nak menambahkan pahala..
so, kesimpulannya..
jangan pernah sesekali atau dua tiga kali,
kita terfikir nak buat jahat..
walaupun korang fikir,
alahhh..
remeh je beb !
yang remeh tu laa kalo kita kene balik,
baru tau sakitnya camne !
mungkin kita boleh sorok yang remeh tu,
tapi Allah tahu..
anytime die nak bagi kite rasa,
TAPPPP !
petik je..
kadang2 puas gak mulut ni bebel2..
kat adik2..
kat kawan2..
memang laa nak tegur tu,
fikir jugak,
nak tegur ke tak nak tegur ke tak..
yelahh.. kadang2 perkara tu remeh je..
karang tegur karang..
dieorang kata..
alaaa..
aku main2 je..
tapi dalam hati aku tak dapat nak baca kan??
so, tegur je lahh..
daripada nak tengok die terseksa nanti kan..
sebab apa mereka buat sekarang,
nanti kene balik.. 
serius !
kalau dengan adik2 ni haa..
siap berdebat2 !
hahahahaa..
nasib baik lahh deme ni mendengar jugak..
maklum lahh..
apabila kakak berbicara,
adik2 kene laa dengar..
lg pun aku makan garam banyak dari dorang !
aku tau laa..
hahahahaa..
hemmm, tu lahh ye..
begitulah ceritanyaa..
mungkin ada yang kata..
alahhh..
aku tak pernah kene pun..
so??
tak pe lahh..
hidup kan lama..
tak sekarang, hari tua nanti..
tak hidup,
kat akhirat pulak kene..
kan lebih senang kalau kita fikir dulu..
sebelum buat sesuatu..
fikir masa hadapan..
fikir akhirat..
kan?
hemmm..
begitulahh ye..
seperti yang diatas..
diakhiri pulak
dengan wasalam !
ngehngehngeh..
wasalam !

No comments:

lalalaa :)