Sunday, June 17, 2012

KOKURIKULUM

Assalamu'alaikum ! wahahaa.. jangan anjat boboiboy tengok tajuk entry ni ye ! actually, teringat zaman2 bujang dulu2.. ahaks3 *gelak gedik2 gituu.. memang bujang pun.. hahahaa.. bukannye ape, sejak akhir2 ni, adik yang kecik tu suh antoo amek die dari sekolah.. die masuk kawat laa.. koir laa.. macam2 laa.. so nak taknak kene hantar laa jugak.. nak mengadaplah saya dengan sekolah saya yang saya cintai ! serius ! memang saya amat2 menyayangi sekolah tersebut.. pelbagai memori indah telah tercipta *shila-memori tercipta.. buat kawan2 geng2 gile dulu.. rindu beb !


Sambung balik kepada topik kokurikulum tersebut, saya ni agak aktif laa jugak.. mcam2 bende jugak yang saya terokai.. dan tenkiu kepada cikgu ikha.. die yang mendorong saya untuk "melompat" persatuan, dari Pandu Puteri ke Puteri Islam.. sebab? Puteri Islam aktif.. masa tu kalau bab2 perkhemahan, semua pulun tak ingat dunia beb ! hahahahaa.. sijil lak, dah sampai puteri sulung kalo tak silap.. then kalau bab sukan, penah masuk ping pong.. masa tu ada alasan yg tak munasabah masuk kelab tuu.. hahahaa.. padahal niat dihati nak msuk badminton ! pastu masuk hoki.. kejap je.. tapi syok laa dapat bekerjasama dengan cik Azzah.. Ummi kami.. rindu.. lame tak ketemu ! kalau bab2 kelab ni, saya masuk kelab teater.. hahahaa.. agak gegurl sebentar.. hahahaa.. antara watak2 yang pernah dipegang oleh saya? emak tiri and bidadari.. hahahahaa.. tapi yg paling serius time bawa watak bidadari tu laa.. bersajak bagai.. menari sana sini dengan liuk lentoknya ! hahahaa.. mesti tak boleh imagine kan? hahahaa.. pastu cadang nak masuk Sains Pertanian.. tak dapat nak masuk.. sebab dah beh sekolah.. wuwuwu.. rindunye kat pokok2 kat situu.. nsib bek laa de blajar Sains Pertanian.. dapat laa merasa bercucuk tanam bagai..


kalau sukan2 harian.. untuk PJK ke.. hari sukan ke.. saya minat bola jaring.. memang peberet ! sume site nak try ! hahahaa.. tetapi yg melekat di hati jadi GD.. sebab saya tak suke pihak lawan masukkan bola kat jaring saya ! cuma tak jadi wakil sekolah sebab asma.. mak tak bagi join sangat.. wuwuwuu.. sadisss.. pastu de join lumba lari.. Alhamdulillah laa.. dapat laa beberapa pingat.. tu pun msuk yang pass batten tuu.. 4x100m 4x200m 4x400m.. perkara yang tak boleh lupa skali, tembakan pistol.. seriau sampai sekarang ! yang lain2 msuk lompat tinggi.. hahahaa.. tinggi bebeno ke pun? masuk punye masuk, smpai tang semi final, tak mau main dah.. tengok makin lama makin tinggi.. hahahahaa.. lompat jauh pun ade try gak.. tak lepassss.. hahahaa.. berat sangat kut? hahahaa..


tu laa kenangan2 kokurikulum kat sekolah SMK Pengkalan.. cikgu2 kat sana semua best2 ! walaupun time sekolah dulu rasa menyampah laa.. tak puas hati laa.. tak suke laa.. tapi lepas habis sekolah, bile dikenang2 semula, rasa macam lawak pulak ! hahahaa.. so, kepada adik2, jangan nak ada perasaan tu sume.. dorang wat camtu ade sebab.. nanti lepas sekolah adik2 tahu laa nanti kenapa cikgu2 wat camtu.. :)


p/s : rindu Cikgu Ikha.. dah pindah balik Melaka.. wuwuwuu..

No comments:

lalalaa :)