Saturday, June 23, 2012

PROBLEMOSSSS

Assalamu'alaikum ! semalam bermula lah episod "jiwa kacau" dalam hidup ku.. sampai sekarang masih kacau bilau ni.. hal ini terjadi kerana.. tiba2 otak memikirkan pasal praktikal nanti.. dan, teringat pula akan fail2 yang bakal disediakan ! jyeahhhh.. kelam giler bangun cepat2 pergi carik ! soooo keeeelammm bile fikir2 balik.. tapi buat2 muke tenang je.. taknak mak pulak terikut kelamnye ! hahahaa.. mak ni tak boleh tengok anak dalam kesusahan.. so, buat muka suci kejap.. masuk bilik belakang yang mengandungi barang2 yang dipindahkan dari rumah sewa.. amekkkawww buku2 dari sem1 sampai sem3.. jenuh.. kat luar ade lagi 1 kotak.. dalam beg lagi ade buku2.. yang pastinye, bende2 praktikal tu ade dalam fail ! cari cari cari.. haaaa ! jumpe ! tapi baru separuh je nieeee ! ade lg nieeee.. aduiiii... teringat pulak sampul surat MAPA bg.. maybe dalam tuu.. terkocoh2 kelam pegi masuk bilik balik ! tengok2.... KOSONG.... kelam dalam hati... waaaa.. entah mana entah... abaikan..

kesimpulan, hari isnin or selasa or rabu, iaitu antara hari2 yang saya free.. akan ku geledah isi rumah ni utk mencarinya ! hemmm, stop cari, on9 FB.. tapi hati teringat2.. soooo kelammm... sakit jiwa aku ! pastu nampak housemate dulu update.. dan teringat akan failnya yg ada dalam kotak semasa kemas2 tadi.. dan teringat akan beg daku yang tertinggal diatas almari.. kemungkinan besar ada disituu.. tapi 50/50.. hemmm.. tak tenangnya jiwa hambaaa.. si penenang hati sementara pulak tidak sihat.. malas nak kacau.. nti duk ngadu2, ade lak hal yang menyakitkan hati, die lak yang kene tempias.. dah laa bendera merah nie ! nak mengadu pada penenang hati yang kekal, takdapat... waaaaa..

hemm.. tapi hati ni yakin.. setiap masalah yg diberikan, pasti ada penyelesaiannya.. maybe ni pengajaran yang Allah nak berikan, agar meletakkan barang2 yang penting sesuka hati je ! yeeee... takkan buat dah...

2 comments:

ajlin said...

cari pelan2..huhuhu

ai takahashi said...

dah jumpe.. lagi sehelai je lagi.. Alhamdulillah dipermudahkan.. huhuhu

lalalaa :)