Saturday, March 16, 2013

DE MO KRA SI

PANASSSS pulak ku rasakan entry aku kali ni.. hahahahaa..
terlebih dahulu,

minta maaf kalau terkasar bahasa,
atau bahasa dah sopan tapi terpanaskan hati pulak..
hahahaa..
*tepuk dahi baca ayat poyo aku
bukannye ape,
makin dekat,
makin menjadi2,
semakin terasa bahangnya..
dah macam medan pertempuran !
mengenai event yg bakal menjelma,
yang menunjukkan negara kita demokrasi..
sebab tu lahh ianya diadakan..
kalau ada sesetangah pihak yang tak setuju,
hanya mahu kekal sebegitu,
then kau tubuh laa negara yang diperintah menggunakan sistem diktator..
kan??
memang tidak akan ada sebarang perubahan..
kadang kala aku rasa ada baiknya ada persaingan..
maksud aku, berlainan parti,
ia akan membuatkn parti yg sedia ada sentiasa membuat pembaharuan,
sentiasa menjaga kebajikan rakyatnya dengan lebih mendalam lagi..
kan??
dan aku jenis tengok dari segi semua,
yes, SEMUA..
kalau aku ada terlepas pandang,
datang kat aku,
kenapa macam ni macam ni..
mungkin aku boleh jelaskan..
sebab aku faham,
kita dibesarkan berlainan cara,
dan mungkin kefahaman kau dan aku berbeza..
maksud aku dari segi asasnya..
mungkin kau dah terbiasa dengar yang sebelah sana,
dan aku terbiasa dengar yang belah sini..
mesti kita nak menangkan apa yang kita dengar dan apa yang kita percaya..
kan??
tapi aku yang disini,
terbiasa dengar kedua2nya..
dan kau mungkin sebelah sahaja..
kenapa aku kata begitu?
tak semua dipaparkan dimedia massa..
dengan teknologi serba canggih,
kadangkala apa kau lihat dusta belaka..
sebab tu aku jenis yang,
"kau ada bukti??"
bukti?
sebab bukti itu mereka ada..
fakta itu ada ditangan mereka..
mungkin kau tak lihat dari sudut itu,
kerana ianya diolah dengan teknologi serba canggih..
dan kalau kau marah,
pernah tak marah kau tanpa sebab?
so begitu juga dengan mereka..
kenapa mereka memilih untuk disebelah sini?
takkan saja suka2 nak enjoy?
kan??
orang kata, tak kena kat batang hidung sendiri,
kita takkan rasa.. :)
kita dah besar..
kita pun ada belajar mengenai perkara ini..
bagi aku,
apa yang aku belajar,
apa yang aku faham,
itu yang aku cuba amalkan..
dan nak kata aku obses dengan menda2 alahh ni,
tak juga..
aku lebih kepada sikap ingin tahu..
aku suka bertanya,
kenapa begini begini begini dan begitu..
dan aku suka mendengar dari kedua2nya..
dan enapa aku munculkan entry ni?
sebab kadang2 aku terasa..
nak je dituturkan :
"wehhh, tak sedar ke family aku yang mana?"
 tapi tak apa..
aku faham..
kita mempunyai hak untuk bebas bersuara dan mengeluarkan pendapat..
dan kita juga manusia..
yang tak sedar apa yang dituturkan bersama reaksi2 muka yang ditonjolkan..
hemph !
aku mempositifkan minda aku :
"hye kau,mungkin kau juga pernah buat begitu juga.."

kan?
so aku abaikan..
nanti kubur lain2..
lagi pun undi itu rahsia..
sendiri pilih, sendiri tanggung lahh kan..
hehehee..
peace yawwww !


#aku dah boleh vote ke???

No comments:

lalalaa :)