Friday, March 1, 2013

MELAMBAK LAMBAK !

Kerja melambak-lambak, hampir separuh kerja aku,
yang aku cadang boleh hold,
dan yakin akan disambung,
tanpa sebarang tekanan,
 dan suku yang aku siap,
lagi suku aku LUPA !
then, datang lagi bedebuk debuk debuk kerja,
yang lebih penting sedikit dari suku kerja yg aku hold tu,
aku siapkan yang penting-penting tu dulu,
sampai la yang suku yang aku hold tu,
dah nak sampai deadline !
waaarrrgggghhhh ! ! !
dan hujung2 tanduk jugak lah aku,
dengan kesihatan yang menurun,
dengan tak jumpa Lola nye lagi, (ok, yg ni bukan alasan munasabah!)
dengan macam-macam ujian yang tak perlu diceritakan pada umum,
risau masuk galaksi pulak ! hahahaaa..
fuhhhh....!!!
manage your time ain !
salah sendiri juga..
next,
about money money money !
sungguh sadis,
aku dah cuba berjimat sehabis mungkin !
duit banyak habis kat makanan..
wahhhh, jgn terkejut,
nti jumpa i, i dah "besar" ! hahahaa..
hemph, thats all..
hanya mampu berdoa,  
agar dipermudahkan segalanya..
Allah takkan beri dugaan jika kita tak mampu hadapi, kan?
so, kurangkan mengeluh,
kurangkan merungut,
hadapi hidup sepositif mungkin !
aminnn..

No comments:

lalalaa :)