Saturday, March 23, 2013

APA YANG AKU NAK

aku tak heran pun dengan pangkat yang kau bakal ada,
aku tak pandang pun duit berkepuk2 dalam poket kau nanti,
aku tak pandang pun harta yang bakal kau miliki,
aku tak pandang pun seberapa tinggi kau nak belajar,
sebab semua yang diatas tu,
kita boleh usahakan !
rezeki Allah yang bagi !
yang kau takut sangat kau takde semua tu ape hal?
benda2 tu kalau kau takde,
kau cukup risau.
tapi dosa yang menggunung yang kau dah kumpul,
kau tak takut pulak???
kau sentiasa cari cara,
macam mana nak dapat semua benda duniawi kat atas tu,
tapi aku tak nampak pun kau cari cara,
bagaimana nak dapat tiket ke syurga.
aku tak nampak pun usaha kau !
entah laa,
yang aku fikir,
kalau kita kejar akhirat,
In Syaa Allah,
Allah akan permudahkan urusan kita kat dunia,
Allah akan dengar segala doa2 kita,
semua yang kita dapat di dunia ni,
Allah yang bagi.
ingat tu !

*berbuih aku cakap, berulang kali aku ulang, tapi masih sama, aku dah nekad, lepaskan aku.. aku serahkan segalanya pada Allah.

No comments:

lalalaa :)