Sunday, September 16, 2012

KAWAN SEKOLAH KE, KAWAN IPT KE, KAWAN KERJA?

Assalamu'alaikum !
hai.. korang ade kawan?
tipu laa kalau cakap takde..
kalau cakap pasal kawan, kawan mane yang paling korang selesa?
ade pendapat sorang nie, die cakap, kawan die yang betul2 nanti masa kat IPT..
yelaa, bile masuk IPT,
kawan sekolah akan lupekan kite..
ade jugak yang berpendapat sebaliknya diantara tiga yang atas tu laa kan..
ape explainationnye aku tak dapatkan pulak untuk yang lain2 tuu..
so, bagi aku pulak..
ape problemnye tentang kawan kat mane2 pun??
tolong laa bagi aku paham !
blurrr tau tak, blurrrrrrr...!!!
pendapat aku laa kan,
bukan MASA yang menjadi ukuran..
bukan DI MANA yang menentukan..
tapi ianya tentang SIAPA kita berkawan..
sebab, kalau mengikut pengalaman aku laa kan..
aku ade je sahabat kat sekolah menengah and rendah serta di IPT..
bukan pasal masa and dimana..
tapi dengan siapa..
kena pandai pilih kawan jugakk..
tak kira laa kat mana pun,
kalau kena dengan gayanya,
insyaAllah kekal persahabatan hingga ke akhirat !

p/s : aku ade msg dgn sorang sahabat nie, aku terharu.. buat sahabat2 semua, kalau aku tak msg tak selalu jumpa tak bermakna aku lupa, mungkin situasi tidak mngizinkan waktu tuu.. okeyh?? and buat semua kawan2, tak bermakna perkataan kawan tu membezakan antara kawan dan sahabat, semua kawan dianggap umpama sahabat.. tapi ada 'cuma' disitu.. ape tu? sendiri boleh fikir kan..

No comments:

lalalaa :)