Tuesday, September 11, 2012

MEMANDU

Kalau bab2 memandu..
aku suka memandu laju..
tapi tak laa laju sampai over sangat !
rapat dengan kereta depan jaraknya hanya 1cm !
kenapa suka laju?
tak sayang nyawa ke?
mesti laa sayang !
cuma kadang2 aku rasa,
dalam masa yang aku miliki ni,
ada masa orang lain yang terkandung didalamnya..
faham tak?
contoh laaaa..
bagi contah laa k..
contoh..
depan tu ade simpang 3,
orang depan tu tengah tunggu kita lepas,
baru depa boleh belok,
soooo...
kalo kita lembab..
tak ke sedang membuang masa depa?
bukannye ape..
sebab aku pun pernah rasa situasi macam tuu..
yelaa..
nak cepat kan..
orang depan duk terhegeh2..
kalau diikutkan rasa hati ni,
teringin bebenoo aku nak hon !
hahahahaaa..
kasi terkejut gituu..
tapi tak sampai hati..
sebab salah aku gak,
sape suh aku lambat..
kan?
lagi satu yang aku tak paham..
ni bab kereta mewah laa..
aku tak tau laa nak cakap macam mana..
ade setengah tu,
alahai lembab,
naik bonggol pun macam naik bukit !
ade setengah tu laju nak mampus,
bukak lampu lagi tuu..
kalau boleh, cat kereta die nak kasi sentuh cat kereta aku !
kalau nak bercakap pasal manusia didalam kereta tu laa kan..
ade 1 kereta ni,
hilux kalo tak silap,
memang besar laa kan..
berkilat2 !
berhenti tengah jalan,
sebab die nak belok kanan..
agak2 laa kan..
rapat laa kekanan sikit..
aku tengok orang kat dalam,
perempuan !
memang muke belagak habis !
control cute plus bangga !
muke die mcm nak cakap,
wahhh..keretaa aku laa yang paling besar !
kang aku bawak lori ayah aku kang baru sedoo kecik ke besooo..
tapi tak semua laa macam tuu..
and aku tak laa nak anti2 dengan kereta mewah nie..
ade jugak yang okeyh..
tu segelintir je laa..
aku tergerak hati nak taip entry pasai ni bukanyye ape..
adik aku slalu marah..
'akak, kmu bawak kereta laju2 ni apesal??'
aku nak explain, tapi riso die takpaham..
hahahahaa..

p/s : kepada mereka yang tetiba terasa nak bawak pelan tu, bawak2 laa ke kiri ye.. bagi laluan kat orang belakang.. pandu cermat jiwa selamat.. majulah sukan untuk negara ! yeahhh

No comments:

lalalaa :)