Sunday, November 18, 2012

BANANA BOAT & VIPER

Assalamu'alaikum ! wahhhhh.. sungguh penatnye badan2 aku.. tetapi aku rasa berbaloi ! dapat luangkan masa dengan kengkawan yang giler ! cayalahhh beb ! untuk pengetahuan korang, kiteorang ni pergi bercuti dan bersantai2 di Teluk Batik.. syiiioookkkk ! walaupun dah banyak kali pergi pantai, tapi pengalaman kali ni lain sikit, sebab aku pergi dengan kawan2.. dan aku nak promote apartment Iwan Homestay kalau tak silap aku laa.. apartment die memang best gile.. aku rasa macam taknak balik.. aku rasa nak beli je apartment tu ! ade 3 bilik yang cantik2, ade semua kelengkapan, tiada bau yang kurang menyenangkan di bantal2, mempunyai 2 bilik air, mempunyai dapur yang boleh digunakan.. mempunyai 1 bilik yang ade air-cond.. ade swimming pool, tapi time aku pergi tengah diselenggarakan.. taktau nak cakap macam mana, tapi memang berbaloi sangat.. TAPI, apartment yang aku dapat tu tingkat lima, dan memang ade lift, tapi lift rosak, jadi kami melakukan senaman sikit.. hahahaa.. jadi kalau nak sewa tu, sebelum pergi pantai, korang letak laa barang2 yg berat siap2 kat bilik dulu,m then baru pergi pantai bawa apa yang perlu sahaja.. so, nanti xperlu laa angkat barang berat2 naik tangga.. then ade lagi satu masalah, tangga tempat kami lalu takdak lampu.. amat bahaya dan menyeramkan sikit bagi aku.. jadi, minta diselenggarakan la ye.. oh ye, tempat ni kat bukit permata..

1st day sampai, kami ber'bbq' kat tepi pantai tu sambil bermandi-manda.. dan nak dijadikan cerita, aku dah lame usha banana boat, and aku memang nak sangat merasa naik banana boat.. so aku ajak laa deme2 ni naik.. harga just rm5.00sahaja.. mungkin ade yang kata mahal, tapi bagi aku, bukan selalu dapat pengalaman macam tuu.. banana boat tu, ade boat, yang tarik pelampung bentuk banana.. dan kami naik atas pelampung tu, die bawa jalan2 kat tengah laut, then bile sampai kat tepi laut, orang tu 'campak' kami semua! memang tak jangka langsung ! sebab aku dah cakap, jangan 'campak' ! ! ! hampeh betul ! tapi takpe, seronok jugak kene campak !

then, lepas tu aku terasa nak naik sidekick, tapi budak yang deal dengan aku tu cakap, baik amek viper ! (try cari kat google kalau nak tengok rupenye) then, aku cakap, okeyh laa kan.. ape salahnye cube.. tapi harga die mahal sikit rm10.00 seorang.. aku pelik jugak, nape mahal? lepas naik baru aku tau kenapa, sangat2 mencabar ! okeyh, nak cite pasal viper, boleh dinaiki 3 orang sahaja ! kalau dah kata 3, baik korang cukupkan 3 ! jangan sesekali terlintas nak naik 2 / 1 orang sahaja ! sebab nanti korang akan menyesal tak sudah ! mulanya aku nak naik dua orang dua orang, aku dengan maiy, mimi dengan adik die.. tapi last minit punye perbincangan, tukar lak, aku mimi and maiy naik viper, adik mimi naik boat.. so, aku maiy and mimi get ready atas viper tuu.. cakap dekat abang bawa boat tu, abang, bawa pelan2 tau ! taknak jatuh dalam laut.. mula2 memang pelan, bila boat dah start jalan, Ya Allah ! aku maiy and mimi memang melambung habis ! kau pegang la kuat mane sekalipun, kau tetap kena lambung ! masa tu dah boleh imagine macam mana perasaan bila nyawa dihujung tanduk ! seriously ! rasa nak tercabut jantung ! aku dah la ade lelah, memang aku rasa nak lelah time tu ! satu pantai dengar kami jerit2 ! malu, toksah nak cakap laa.. rase nak menyelam tak timbul2 dah ! rasa nak muntah sangat2 ! sumpahhh, memang aku taknak naik dah !

then malam,berjalan2 kat lumut.. syiokkk ! ade macam2lagi aku nak taip, tapi masa tk mengizinkan.. later aku edit entry nie, okeyh??? wasalam !

No comments:

lalalaa :)