Friday, November 2, 2012

FIKIRAN ORANG

Aku nak mulakan entry ini dengan menyatakan bahwasanya,
aku bukan kaki bodek,
serius, aku tak reti bodek2 !
mungkin kau tengok aku wat keje sana sini,
kau istilahkan aku bodek !
cuba faham konsep bodek tu dulu.
bodek tu macam menempek kat orang atasan,
konon buat kerja macam nak rakkk !
macam susahhh sangat !
padahal haprakkkkk !
aku geram okeyhhhh !
dan aku buat kerja kan?
kerja aku siap kan?
sampai dah takde kerja, aku pergi cari kerja.
dan ingin dinyatakan lagi,
aku bukan jenis duduk diam !
aku tak boleh !
kalau kat tempat kerja,
aku bukan jenis pasif.
mungkin mulut kadang2 ya, agak pasif,
tapi nak tengok tangan atau mata aku ni,
memang tak reti duk diam.
selagi ade benda atas meja, semua aku kacau2, belek2,
sampai meja aku clean & clear baru aku berhenti !
dan jangan salahkan aku kalau aku reti itu reti ini.
ingin dinyatakan lagi,
sifat ingin tahu dalam diri aku amat tinggi.
so, selagi aku tak reti sesuatu benda, 
aku akan buat sampai reti !
bagi kerja yg aku dah tahu dan faham,
aku akan buat sampai aku mahir dan boleh buat kerja dengan pantas !
dan ingin dinyatakan lagi,
aku amat benci membazir masa dengan duduk diam je,
aku akan buat kerja aku sepantas yang boleh.
sebab aku boleh bagi bantuan kat orang lain.
sebab aku tahu, kerja yang aku buat sekarang ni tak seberat kerja2 mereka.
so niat aku nak meringankan beban.
and in the sametime,
aku dapat menimba ilmu dan pengalaman !
so tolong berhenti fikir yang negatif2 pasal aku boleh?
aku buat kerja ikhlas !
aku nak minta balasan.
aku tak minta dipuji2.
dan bukan niat aku nak membangga2 diri.
nak berlagak2.
fahami istilah kedua perkataan tersebut okeyh !
diulangi, aku buat semua tu ikhlas.
kau fikir lahh ape kau nak fikir.
kau lemparkanlah fikiran2 negatif kau.
orang sekeliling ade otak, ade akal,
dorang boleh nilai sendiri.
dan nak diingatkan,
aku pun ada perasaan jugak.
mungkin kau nampak aku diam.
aku senyum.
sebab aku nak jaga perasaan kau.
dan kepada yg sudah baca,
jangan ditanya pada aku,
aku takkan jawab.
aku cuma harap,
fahami aku.  

* teringat pesanan seseorang, abaikan orang sebegini, sebenarnya mereka cemburu :) think okeyh. wasalam.

No comments:

lalalaa :)