Monday, April 22, 2013

SECARA JUJUR !

orang nak kata apa,
aku dah tak peduli,
sebab lebih baik jujur kan?
walaupun pedih dan perit..
sekarang aku jujur..
sebelum ni aku taknak bukak mulut,
sebab kata2 tu berbisa..
aku tau mulut aku ni kadang2 berbisa..
so nak dengar explaination dari aku..
ni laa dia..
aku tak kesah kau nak keluar dengan sapa2 pun..
serius tak kesah !
sebab itu hak kau..
tapi makin lama,
macam aku pulak yang dulunya beria nak duduk rumah sewa tuu..
aku yang melekat,
kau pulak entah kemanaa..
tujuan aku yang sebenar2nya nak duduk rumah tu,
sebab nak temankan kau..
kau ajak,
so sebagai seorang kawan,
aku tanpa raga ragu2,
tanpa membuat apa2 pertimbangan terus aku setuju !
atas dasar kawan, aku setuju..
then makin lama aku rasa makin menjadi2 pulak..
aku rasa kau datang pada aku,
bila kau perlukan..
contoh bila ada kerja,
bila kau nak tahu sesuatu..
kadang2 aku rasa ada betulnya mereka2 sebelum ni cakap,
kau kawan dengan aku atas dasar ilmu..
ni aku jujur cakap ni,
dan aku taknak dengar apa2 penjelasan lepas ni..
aku rasa aku tak perlukan..
dan aku taknak dengar..
jangan pernah cakap aku tinggalkan kau,
kalau kau yang terlebih dahulu tinggalkan aku..
bukan nak cakap aku jeles ke hape,
orang lain pun ramai je kawan..
melambak2,
tapi still boleh bahagikan masa..
kata konon susah senang sama2..
tapi kenapa aku rasa,
time aku susah aku sorang2??
tapi aku tak kesahhh,
susah kalau aku sorang2,
sebab aku fikir aku ada Allah,
aku ada keluarga..
dan kau jangan ingat apa yang kau cerita kat orang lain,
kami tak tahu..
kami tahu,
dan hal rumah sewa tu,
memang aku tak pernah hebohh pun 1 dunia,
tapi masalahnya tweet manusia yang kau copy paste tuuu,
disebabkan masalah ni dah dihebohkan keluar dari kawasan !
dan orang lain bertanya..
"eh, kau ada masalah ke dengan si pulan bin si pulan tu?"
apa perasaan kau kalau kau kat tempat dia?
bukan nak kata aku pilih kasih,
bagi aku,
kalau aku rasa itu betul,
aku pertahankan..
aku akan pertahankan !
entah lahh, sekarang aku dah tawar hati..
aku rasa dipergunakan..
diperkotak katikkan..
aku taktau macam mana nak describe..
buat masa sekarang,
better jangan cakap dengan aku..
dan aku taknak ada adegan2 sentuh menyentuh..
kalau boleh kau hal kau,
aku hal aku..
buat masa sekarang..
hati aku sakit..
mungkin kau rasa kau dah cukup bersabar,
kau dah ckup banyak bertahan..
aku???
entah lahhh..
masing2 muhasabah diri laa k..
tengok balik apa yang dah jadi,
fikirkan..
tu je laa kot buat masa sekarang

No comments:

lalalaa :)