Friday, July 27, 2012

MOTOOO

Assalamu'alaikum.

Hari ni 1st day aku bawa moto g praktikal..
berdebor2 jiwa dan raga ku sedebor tayar motor ku..
bukannye bedebor apenye pun..
moto aku ni dah jadi OKU sejak akhir2 rasa ini..
side mirror belah kiri takde..
sian kau motoo..
alolololoo..
pastu jalan nak ke praktikalnye pun,
boleh tahan mencabar..
bagai berlumba motor dikawasan track F1 yang berbukit bagai..
wktu pagi tu..
aku berkonvoi bersama pakcik2 yang lalu kat kawasan tu..
aku follow je belakang dorang..
elok pulak molek2 pakcik2 tu bergerak bagai satu kumpulan..
aku sengih2 sorang2 bila imagine aku sedang berkonvoi..
pkcik depan tu duk usha aku semacam melalui side mirror die..
die nampak kot aku sengih sorang2..
hahahahaa..
abaikan !
semasa nak pergi dan time nak balik rumah balik..
aku asyik terfikir..
mampu ke aku bawa moto nie??
memang laa mampu..
maksud aku moto yang OKU nie..
aku tak boleh laa bawa moto takde side mirror sebelah..
rasa macam kehilangan..
pastu, side mirror yang sedia ada ni pulakkk..
asal bawa laju sikit area2 70km/jam cam gituu..
die akan tunduk ke bawah..
bile aku tengok2,
nampak badan aku..
nasib baik nmpak badan aku..
kalo badan orang lain??
accident aku..
dan ada hikmahnye jugak aku bawa motoo nie..
macam2 jenis kereta yang baru2 dipasaran yang aku temui dan hampir sodokkk..
hahahaa..
baru aku sedar..
macam2 kereta yang besar2 aku nampak..
termasuk lori2 yang besar..
selama ni aku ingat kereta aku paling besar !
hahahahaa..
bukan main aku redah sana sini..
bile sampai kilang..
aku duk risau moto aku kene curik !
almaklum laa..
tempat duduknye tak boleh nak dikunci..
risauuu3..
time nak balik..
tayar dah goyang2 sikit..
aku usha2 laa sikit..
tak pulak pancit !
aku berat bebenoo ke pun??
jauh sikit berjalan..
enjin mengeluarkan suara yang garau2 gituu..
pastu gear pulak susah nak masuk..
\hambekkk kau ainn..
tu laaa..
duk kutuk2 lagi moto tu OKU..
majuk la tuhh !
aku gagahkan diri aku bawa motoo tuu..
sampai jugak kat rumah..
saboo je laa..
penat aku nak bernafas..
asal break je,
dengan nafas2 aku sekali break !
xtau laa..
automatikus !
hahahahaaa...
hemm, tu je laa kot..
nak sambung bernafas dengan lancar balik..
no break2 !

wasalam :DD

No comments:

lalalaa :)