Saturday, July 21, 2012

NAIK TURUN

Assalamu'alaikum.. firstly, untuk anda.. dalam hubungan ada naik turun pasang surut gembira sedih.. mesti ada punya.. tapi saya kalau boleh taknak yang turun2 yang surut2 yang sedih2.. say no to all of it ! memang tak nak.. kalau boleh nak kekal happy je.. kalau boleh.. tapi ianya tak boleh.. tu laa masalah dengan diri aku ni haaa kome oiii..!!! tak boleh surut sikit turun sikit sedih sikit.. mulaa nak fikir yang negatif2 je.. pastu mengamuk tak tentu pasal.. okey, i admit yang aku ni memang mengada terlebih bile dengan si anda.. sian si anda asyik kene marah2.. biasanya situasi ni berlaku time waktu2 mengambang je.. hahahaa.. sebab waktu tu tahap kesabaran amat laaa tipissss.. pastu ade iblis2 ni haaa.. yang kat kiri kanan depan belakang atas bawah yang tengah tengok aku taip2 ni haa.. mesti kau panas kan.. hahahaa.. reti ke pun deme baca?? abaikan !!! hahahaa.. deme2 ni pulak cucuk2 aku, pergi kikis2 tahap kesabaran aku yang dah nipis tu haa.. ape lagi.. meletoppp laa semuanyaaa.. hemm, nasib baik dapat si anda yang memahami.. yang mempunyai tahap kesabaran yang tinggi..


Tapi, aku bersyukur sangat sebab sepanjang perhubungan ni, masalah yang melanda tak laa begitu tragis.. banyak hubungan yang aku tengok berakhir dengan begitu tragisnya ! jauh disudut hati, risau jadi macam tuu.. apa yang boleh aku harapkan, hanya pada secebis kesetiaan yang Allah berikan dalam hati aku dengan hati si anda tuu.. dan juga hanya mampu berdoa padaNya agar hubungan yang terjalin ni tiada akhirnya sehingga ke syurga nanti.. InsyaAllah.. dan aku harapkan, Allah permudahkan niatku untuk menghalalkan hubungan nie.. dah xlarat dah menanggung dosa merindu.. aku bersyukur sebab hubungan ni boleh dikatakan hubungan jarakjauh.. walaupun rumahnya dekat, tapi kami berjauhan sebab si anda belajar jauh.. setahun 3 4 kali je dapat bertemu.. so, bila dah jauh, dapat mengurangkan lagi faktor2 untuk menambahkan dosa tuu.. hehehe.. dan aku juga bersyukur.. mak ayah sentiasa mengawasi pergaulan kami adik beradik.. pergerakan sentiasa dipantau walaupun kami diberi kebebasan untuk bergerak kesana sini dengan sesiapa saja.. bila nak keluar jaa, ade je nasihat atau peringatan yang diberikan.. tq mak ayah ! tq to Allah too sebab berikan aku ibubapa yang the best !!!

kepada yang sedang berduka tu, ingat.. Allah sentiasa ada disisi kita.. cuma kita je tak nampak.. berdoa kepadaNya.. mengadu padaNya.. InsyaAllah Dia sentiasa mendengar keluhan kita.. :)

No comments:

lalalaa :)